Als horecaconsultant begeleid ik zowel beginnende ondernemers bij de opstart van hun zaak als ervaren horecamanagers bij de uitbating van hun onderneming.
Voor heel wat horecaondernemers betekent hun zaak meer dan alleen een middel om hun brood mee te verdienen, hun horecazaak is hun passie! Ik beschouw het als een persoonlijke missie om mijn ervaringen en mijn kennis te delen met beginnende en ervaren horeca uitbaters.
​
Hieronder heb ik PDFs beschikbaar gesteld die nuttige informatie bevatten over (online) marketing en horeca management. Deze zijn gratis te downloaden om u te helpen met de opstart en/of de uitbating van uw horecazaak.
(Online) Marketing
​
Deze gidsen zijn onderdeel van de in totaal vijf gidsen op het gebied van marketing tips.
#ginovermeulen #horecaondernemer #marketingtips
​
​1. Online marketingstrategie
Met de komst van internet en allerlei sociale mediakanalen lijkt uw zaak naamsbekendheid geven een fluitje van cent. Vandaag de dag surft iedereen immers op het internet. Toch betekent dit niet dat een online marketingstrategie uitwerken eenvoudig is. Wilt u weten hoe u uw marketingstrategie uitwerkt en waarom een gedegen strategie belangrijk is? Ik deel het graag met u in de gids ‘Online Marketingstrategie’. Vraag de horecagids aan via deze link.
2. Een marketingstrategie kost geld!
Als horecaconsulent krijg ik regelmatig de vraag hoeveel ze mogen uitgeven aan hun marketingcampagne. Een eenvoudige vraag, maar een antwoord geven op deze vraag zit heel wat ingewikkelder in elkaar want er zijn geen specifieke regels. Nu zult u zich wellicht afvragen hoe dan wel? Hoe bepaal ik mijn Marketingbudget? Ik deel mijn kennis en kunde graag met u in de gids ‘Het bepalen van uw Marketingbudget’. De gids u kunt aanvragen via deze link.
3. Wist u dat marketing enkele generatie geleden nog niet bestond?
In de ‘goeie oude tijd’ was het belang van marketing ook helemaal niet zo groot. De meeste mensen waren niet zo mobiel als nu en het plaatselijke café was dé plaats bij uitstek om onder vrienden een frisse pint te pakken. In de gids ‘Marketing dieper uitgelicht’ deel ik met u de evolutie van het horecabezoek. Zeer interessante achtergrondinformatie voor de fundering van uw marketingstrategie. U kunt deze gids aanvragen via deze link.
4. Er zijn Vijf Gouden Regels
Deze regels verwerkt u in uw plan van aanpak van uw marketingstrategie. Welke dat zijn en hoe dat dat doet kunt u lezen in de gids ‘Marketing in de Praktijk: Vijf Gouden Regels!’. Vraag de gids aan via deze link.
5. Optimaliseer uw posts op social media
Hier gaat het om: hoe meer uw posts ‘leuk’ gevonden worden, hoe meer uw posts bekeken zullen worden door potentiële klanten. Benieuwd hoe u het meeste uit uw posts haalt? In de gids ‘Optimaliseer uw posts op social media’ deel ik met u 10 gouden tips. De gids kunt u aanvragen via deze link. Ik wens u veel ‘leuke’ posts toe!
Horeca Management
​
Problemen kunnen een mens behoorlijk uitputten
-
U maakt zich zorgen;
-
U probeert in de mate van het mogelijke een zo snel mogelijke oplossing te vinden;
-
U ligt er ’s nachts wakker van…
​
Herkent u dit? Ik heb voor u 5 gidsen geschreven met management tips.
#ginovermeulen #horecaondernemer #managementtips
​
1. Efficiënt communiceren
De gratis gids hoe u efficiënt communiceert als horecaondernemer met waardevolle tips om achter de oorzaak van uw huidige problemen te komen en hiermee aan de slag te gaan, kunt u aanvragen via deze link.
2. Waarom is uw eigen horecaconcept eigenlijk zo belangrijk?
Uw horecaconcept bepaalt waar uw zaak voor staat. Het is het gezicht en de persoonlijkheid van uw onderneming én uw sleutel tot succes. Nu vraagt u zich wellicht af hoe u uw horecaconcept ontwikkelt. U leert er alles over in de gids ‘Het concept van uw Horecazaak’ welke u kunt aanvragen via deze link. Ik heb alvast 1 tip voor u: ga vooral niet over een nacht ijs!
3. Horecamanagement gebaseerd op feiten
Zowel voor u als startend horecaondernemer als ervaren horeca-uitbater is het belangrijk een beleid te voeren dat gebaseerd is op concrete gegevens. Wilt u weten waarom en hoe een stappenplan opstelt en doelstellingen voor uw Horecazaak stelt? Vraag dan de gratis gids aan via de deze link. Ik raad u deze van harte aan voor een goede fundering van uw zaak.
4. Ontwikkeling als horecaondernemer
U bent niet voor niets horecaondernemer geworden, of wellicht denkt u eraan om horecaondernemer te worden! Welke eigenschappen en vaardigheden zijn belangrijk voor uw als (aankomend) horecaondernemer om als goed leider een horecazaak uit te baten? Ik geef u tal van handreikingen in de gids ‘Persoonlijke ontwikkeling als horecaondernemer’. Vraag de gids aan via deze link.
5. Wat zijn de drie hoofdzonden van duurzaam horecamanagement?
Zelfvertrouwen en vertrouwen in uw horecazaak is goed maar geef u niet over aan de drie hoofdzonden. Welke dat zijn en waarom deze fataal voor u als Horecaondernemer is, vertel ik u in de gids ‘Tips voor proactief Horeca Management’. Tevens deel ik met waar u zich het beste wél op kunt richten! Deze gids kunt u aanvragen via deze link.