top of page
  • Foto van schrijverGino Vermeulen

Horecaplanner 2021: de perfecte hulp bij timemanagement en planning

Bijgewerkt op: 18 nov. 2020

Als horecaondernemer hebt u vaak heel veel op uw bord. U moet ervoor zorgen dat uw horecazaak goed draait, dat uw financiële toestand stabiel is en dat u uw doelstellingen kunt bereiken. Ook een goede teamspirit is belangrijk dus moet u op een efficiënte manier uw team leiden. Daarnaast moet u ook uw klanten tevreden houden en ... hopelijk nog wat tijd vinden voor uzelf.


Lijkt u dit een onmogelijke opgave?


Heeft u problemen om dit alles goed georganiseerd te krijgen?


Timemanagement én een goede concrete planning kunnen u hierbij zeker helpen!


Timemanagement


Timemanagement betekent op de juiste manier omgaan met tijd. Een dag bestaat uit 24 uur, dat weet iedereen. Hoewel we het vaak zouden willen, is het niet mogelijk om extra tijd te creëren. Daarom is het belangrijk om deze 24 uren zo goed mogelijk te benutten. Timemanagement is dan ook van groot belang, niet alleen voor uw horecazaak maar ook voor uzelf!


Ook een timemanagementstrategie ontwikkelen vraagt tijd. Ik raad u echter aan om dit zeker te doen. Dit zal u helpen om de tijd waarover u beschikt beter in te delen, wat u op lange termijn tijdswinst zal opleveren.


Bij timemanagement gaat het niet zozeer om zoveel mogelijk dingen te doen binnen een bepaalde tijdspanne. Het gaat er vooral om de juiste dingen te doen. Ga daarom goed na wat echt belangrijk is en wat de hoogste prioriteit heeft.


Voordelen van timemanagement

  • Op lange termijn zorgt timemanagement voor tijdswinst.

  • Als u uw tijd beter indeelt, werkt u efficiënter.

  • Door een goed timemanagement kunt u beter met werkdruk omgaan waardoor stress vermindert.

  • Timemanagement zorgt voor een toename van de arbeidsproductiviteit.

Belangrijk om weten is dat timemanagement hand in hand gaat met een concrete planning.


Concrete planning


Om een goede timemanagementstrategie uit te bouwen is een concrete planning noodzakelijk. Met eenvoudige to-dolijstjes zult u deze klus echt niet klaren. Deze zorgen alleen maar voor frustratie omdat u en uw medewerkers met zo’n lijstjes geen duidelijk zicht hebben op de algemene planning. Omdat structuur en overzicht belangrijk zijn, werkt u het best met maand- week- en dagplanningen. Een planning op lange termijn is belangrijk om uw doelstellingen te bereiken. Korte termijnplanning houdt alles overzichtelijk. Om u hierbij te helpen heb ik de ‘Horecaplanner 2021’ in het leven geroepen. Deze planner is veel meer dan een gewone agenda. Het is een werkinstrument voor uzelf en voor uw horecazaak. De bedoeling van de ‘Horecaplanner 2021’ is dat u erin slaagt om uw doelstellingen op een zo efficiënt mogelijke manier waar te maken.  ✓ Wilt u tegen alle wetenschappelijke theorieën ingaan en daadwerkelijk meer tijd creëren? ✓ Wilt u uw horecazaak op een efficiënte en stressvrije manier runnen? ✓ Wilt u in het jaar 2021 uw doelstellingen waarmaken? Dan bent u vast en zeker benieuwd naar de ‘Horecaplanner 2021’! Meer informatie over hoe, wanneer en waar u de Horecaplanner 2021 kunt verkrijgen? 

Hou deze website en mijn facebook pagina https://www.facebook.com/horecaconsultant goed in de gaten. U kunt weldra nieuws verwachten!


Tot slot


Als horecaconsultant volg ik uiteraard alle ontwikkelingen op de voet. Wilt u goed geïnformeerd blijven over bijkomende steunmaatregelen van de overheid, schrijf u dan zeker in op mijn nieuwsbrief of neem vrijblijvend contact met mij op. Wilt u nog meer tips, heeft u zelf goede ideeën die u wilt delen of wilt u op de hoogte blijven van alle maatregelen en plannen, sluit u dan zo snel mogelijk aan bij de besloten Facebookgroep Horeca na CORONA! Samen wordt het immers ietsje makkelijker om deze crisis te overwinnen.

bottom of page