top of page
  • Foto van schrijverGino Vermeulen

Wat mag ik u het komende jaar wensen?

Bijgewerkt op: 24 jan. 2022

Traditioneel worden er op het einde van het jaar gelukwensen uitgewisseld voor het nieuwe jaar. Ook ik wil u een gelukkig, gezond en vooral succesvol 2022 toewensen en dit op alle gebied.


Net zoals 2020 is ook 2021 door Covid-19 voor iedereen een bewogen jaar geweest. Op persoonlijk vlak voor sommigen onder ons, maar ongetwijfeld ook beroepsmatig.


De horeca moest dicht, de horeca mocht open, de maatregelen werden verstrengd, de maatregen werden versoepeld, … Kortom, er werd heel wat op en neer gejojood.


Uw planning werd door alle ingrijpende maatregelen van de overheid vast heel vaak in de war gestuurd.


Bepaalde evenementen mochten niet doorgaan waardoor u alternatieven moest zoeken. Vanwege opgelegde sluitingsuren liep ook uw inventaris vast vaak spaak. Wat u besteld had werd vaak helemaal niet geconsumeerd omdat klanten uw zaak vroegtijdig moesten verlaten. Misschien heeft u door de anderhalve meter regel uw horecazaak helemaal opnieuw moeten inrichten zodat deze afstand tussen gezelschappen kon gerespecteerd worden.


Het belang van een efficiënte planning


Deze onzekerheden hebben er vast toe bijgedragen dat u het belang van een efficiënte planning heel goed bent gaan beseffen.


Als horecaondernemer is het belangrijk om weten wat u op korte termijn te wachten staat. Op praktische zaken zoals onder meer reserveringen, bestellingen en beschikbaarheid van uw medewerkers moet u een duidelijk zicht hebben om uw korte termijnplanning op te maken.


Net zo belangrijk echter is om te plannen op middellange en lange termijn. Want als u alleen op korte termijn plant, speelt u alleen op het ‘nu’ en heeft u geen visie op de toekomst van uw horecabedrijf.


Waar wilt u dat uw horecazaak staat over 6 maanden, over een jaar of over 5 jaar? En brengen de dingen die u dagelijks doet u daar ook dichter bij of net niet?


Plannen op middellange en lange termijn dwingt u om hierover na te denken. Het dwingt u om bezig te zijn met het grotere plaatje – waar u in de toekomst wil staan – in plaats van alleen met de details – wat u vandaag de dag doet.


Vorig jaar riep ik de eerste editie van de Horeca Succes Planner in het leven. Vanwege het succes en de vele positieve reacties op deze agenda heb ik ook een planner voor 2022 ontworpen.


Deze planner is veel meer dan een agenda. Het is een werkinstrument dat u het hele jaar door kunt gebruiken om te plannen.


Omdat structuur en overzicht belangrijk zijn, werkt u het best met maand- week- en dagplanningen. Korte termijnplanning houdt alles overzichtelijk. Een planning op lange termijn is belangrijk om uw doelstellingen te bereiken


De Horeca Succes Planner helpt u met:

  • uw tijd zo efficiënt mogelijk te besteden en in te delen;

  • realistische plannen te maken per dag, per week en per maand;

  • u bewust te worden van waar u in de toekomst naartoe wil;

  • een zicht te krijgen op uw financiële situatie;

  • inzicht te krijgen waarom u doet wat u doet;

  • uw vrije tijd (want ja: ook dat is belangrijk) bewuster te besteden.

Daarnaast vindt u in deze planner een volledig overzicht van alle belangrijke dagen voor de horeca en tal van tips om uw productiviteit te verhogen.


Interesse in dit uniek werkinstrument? Neem gerust een kijkje op mijn website om hierover meer te weten te komen. Via deze link https://www.ginovermeulen.be/horeca-business-planner-2022 kunt u deze planner bestellen.


Ondanks deze moeilijke tijden maken heel wat ondernemers nog plannen om een nieuwe zaak op te starten en zelfs om te investeren in een tweede zaak. Dat is een positieve ontwikkeling.


Overnameadvies


Wilt u een nieuwe zaak opstarten of een bestaande zaak overnemen, ga dan niet over een nacht ijs. Laat u hierover goed informeren.


De eerste stap is vaak de moeilijkste: de beslissing nemen om een nieuwe zaak op te starten. Maar ook de tweede stap – het vinden van de ideale zaak – is niet zo makkelijk. Deskundig advies is van groot belang om alles in goede banen te leiden.


Wilt u een maximaal resultaat, neem dan zeker een horeca- expert onder de arm voor u deze belangrijke stap neemt. Ik raad u aan om hiervoor geen klassieke makelaar onder de arm te nemen. Deze heeft immers niet de nodige horeca-expertise en dit kan op termijn nare gevolgen hebben.


Denkt u erover na om een zaak over te nemen? Wij kunnen dit samen bekijken zodat u met een gerust gemoed de onderhandelingen ingaat voor een optimaal resultaat.


Oplossingen voor uw personeelstekort


Tijdens de sluiting van de horeca is veel horecapersoneel noodgedwongen op zoek gegaan naar ander werk. Heel begrijpelijk in tijden waarin onzekerheid troef was!


Helaas is dit voor u als horecaondernemer een slechte zaak wat uw personeelsbezetting betreft.

Vindt u – al dan niet voorlopig – geen talenten die aan het gewenste profiel voldoen, dan kan ik u als horecaconsultant helpen bij het coachen van uw personeel en meer in het bijzonder van uw keukenbrigade.


Grote voordelen voor u als horecamanager is dat u geen schaarse en daarmee ook peperdure medewerkers in dienst moet nemen en dat u geen concurrentiestrijd hoeft aan te gaan om goede en geschoolde medewerkers te vinden.


Heeft u het gevoel dat u mijn hulp kunt gebruiken? Neem dan zeker vrijblijvend contact met mij op. Samen kunnen we het pad naar een succesvolle horecazaak bewandelen.


Mij rest nog u nogmaals een gezond en voorspoedig 2022 op alle vlakken te wensen. Laten we samen van 2022 een mooi en succesvol jaar maken!


Blijf op de hoogte


Als horecaconsultant volg ik uiteraard alle ontwikkelingen op de voet. Wilt u goed geïnformeerd blijven, schrijf u dan zeker in om op de hoogte te blijven of neem vrijblijvend contact met mij op.

bottom of page