top of page
  • Foto van schrijverGino Vermeulen

Voordelen van huischampagne

Nog een goede twee maanden en er breekt voor de horeca een drukke periode aan. Laat ons vooral hopen dat de huidige crisis de consument er niet zal van weerhouden om het oude jaar in stijl af te sluiten en uitbundig het nieuwe jaar in te zetten.


Twee maanden lijken misschien lang maar voor u het weet staan de feestdagen voor de deur. Het is dan ook hoog tijd dat u nadenkt over uw feestarrangementen.


Traditioneel mag het tijdens de feestdagen iets luxueuzer en daar horen bubbels zeker bij!


De feestdagen zijn echter niet de enige dagen waarop gasten graag champagne drinken.


Daar waar enkele decennia geleden nog traditionele aperitiefdranken zoals porto, sherry, martini of een kleurrijke cocktail populair waren, kiezen gasten vandaag de dag steeds vaker voor een wat luxueuzer aperitief.


Wereldwijd wordt op de 4de vrijdag van oktober de dag van de champagne gevierd. Deze bijzondere dag vindt dit jaar op 28 oktober plaats. Een ideale gelegenheid om even stil te staan bij de voordelen van huischampagne.

De smaak van uw horecazaak


Uw horecazaak staat voor een bepaald concept en dat wil u weerspiegelt zien in wat u uw gasten aanbiedt.


De sfeer in uw horecazaak stemt u af op uw horecaconcept, net zoals de gerechten die u serveert. Maar ook wat u op uw drankenkaart aanbiedt is een reflectie van waar uw horecazaak voor staat.


Een belangrijk voordeel van huischampagne is dat u een eigen selectie van champagnes kunt maken die door het publiek dat uw horecazaak bezoekt gewaardeerd zal worden.


Interessante winstmarge

Door uw huischampagne in grotere hoeveelheden aan te kopen wordt uw winstmarge op deze luxueuze drank groter.


Bij aankoop van grote volumes kunt u met uw leveranciers beter onderhandelen over de prijs en grotere kortingen krijgen. Heel vaak hebben leveranciers trouwens interessante acties zoals bijvoorbeeld gratis kartons als u een bepaalde hoeveelheid afneemt.


Nog interessanter wordt het als u grote bestellingen rechtstreeks bij de champagnehuizen kunt plaatsen.


De luxueuzere trend tijdens het aperitief levert u bij de keuze voor een huischampagne een extra financieel voordeel op. Tijdens het aperitief wordt vaak niet meteen voor een hele fles gekozen zodat u uw champagne per glas kunt verkopen waardoor uw winstmarge per fles groter wordt.


Extra cachet voor uw horecazaak

Bepaalde champagnehuizen bieden u de mogelijkheid om bij een grote afname van hun champagne gebruik te maken van een gepersonaliseerd etiket.


Het geeft een extra cachet aan uw horecazaak als u uw gasten kunt verrassen met een fles champagne waarop de naam en het logo van uw horecazaak pronken.


Zo’n gepersonaliseerde flessen kunt u trouwens perfect cadeau geven bij speciale aangelegenheden. Gasten die iets komen vieren in uw horecazaak zullen aangenaam verrast zijn met zo’n bijzondere attentie waardoor u vast op een volgend bezoek zult kunnen rekenen.


Vermindert keuzestress

Keuzestress ontstaat wanneer mensen te veel mogelijkheden hebben om uit te kiezen. Het resultaat hiervan is dat ze vaak helemaal geen keuzes maken.


Een uitgebreide keuze aan verschillende champagnes maakt het uw gasten moeilijk om te kiezen waardoor ze vaak helemaal niet voor champagne kiezen. Met huischampagne beperkt u deze keuzestress waardoor gasten eerder geneigd zijn om toch voor een glas bubbels te gaan.


Blijf op de hoogte


Als horecaconsultant volg ik uiteraard alle ontwikkelingen op de voet. Wilt u goed geïnformeerd blijven, schrijf u dan zeker in om op de hoogte te blijven of neem vrijblijvend contact met mij op.

Comments


bottom of page