Het zomert en laten we daar vooral dankbaar om zijn! Mooi weer doet iets met een mens: we lopen er allemaal wat vrolijker en uitbundiger bij.
Dat heeft een wetenschappelijke reden. Zonnestralen stimuleren namelijk de aanmaak van endorfine en serotonine. Deze neurotransmitters worden ook vaak āgelukshormonenā genoemd. Deze hebben een pijnstillend effect, we voelen er ons beter door en het zijn doeltreffende hulpmiddelen in de strijd tegen stress.
Al deze vrolijkheid zorgt ervoor dat mensen graag bij elkaar komen ā gedeelde vreugde is immers dubbele vreugde ā en waar kunnen ze dit beter doen dan in uw horecazaak?
Vrolijke mensen zijn veel makkelijker te verleiden dan chagrijnige mensen en daar kunt u als horecaondernemer handig op inspelen.
Waar gaat u uw gasten mee verleiden deze zomer?
Zorg voor een zomerse gastenbeleving
Er zullen ons vast ook regenachtige dagen te wachten staan deze zomer. Maar na regen komt altijd weer zonneschijn dus laat deze ook in uw horecazaak stralen. Een nieuw, fris en zomers design maakt een vrolijke indruk op uw klanten.
Uw terras zal vast een van de trekpleisters zijn op zonnige dagen. Toch vinden veel mensen het niet zo aangenaam om te eten in de brandende zon. Een fris slaatje wordt al gauw te warm, de aardbeiencoupe verandert veel te snel in een aardbeienmilkshake en iedereen weet dat lauwe alcohol snel naar het hoofd stijgt.
U wil natuurlijk dat uw gasten het naar hun zin hebben op uw terras. Zorg voor kwaliteitsvolle parasols of zonneweringen. Probeer deze zodanig te plaatsen dat mensen de keuze hebben om in de schaduw of de zon te zitten. Zorg ervoor dat uw gasten niet de zon volop in het gezicht of op tafel hebben, maar dat ze er toch kunnen van genieten.
Benadruk uw zomerse specialiteiten
Stop uw menukaart voor de gelegenheid in een zomerse outfit.
U kunt uw menukaart een HawaĆÆaanse toets geven en gebruik maken van de turquoise kleuren van een uitgestrekte oceaan, maar het kan ook eenvoudiger. Een aangepaste menukaart voor uw terras waarop u uw zomerse specialiteiten aanbeveelt kan een groot verschil maken.
Ga bij het opstellen van uw terraskaart ook na welk publiek uw terras het vaakst bezoekt. Mikt u op dagjestoeristen? Gaat u enkel voor een drankje en een hapje of wil u ook uitgebreide gerechten aanbieden op uw terras?
Zorg vooral voor een creatieve maar duidelijke look van uw terraskaart. Laat uw gerechten met de grootse marge meteen opvallen. Plaats ze rechtsboven, in het midden of linksonder want dit zijn de plaatsen waar gasten het eerst naar kijken.
Wil u bepaalde gerechten extra in de kijker stellen dan doen categorieĆ«n zoals āZomerse specialiteit van de chefā of āPopulairste zomerse keuzeā het altijd goed.
Zomerse Instagrammable gerechten
Op een zomerse dag fotoās maken van een ultieme terrasbeleving en delen met vrienden en familieleden is helemaal in. Leuk voor Instagrammers om veel likes te krijgen op deze fotoās maar net zo interessant voor u als horecaondernemer.
De kracht van mooi opgediende borden, kleurrijke cocktails, prachtig versierde smoothiebowls en een ontspannende setting op Instagram is van onschatbare waarde voor uw horecazaak. De zomer leent zich hier perfect toe en het wow-effect zal de volgers van uw bezoekers zeker niet ontgaan.
Check regelmatig fotoās waarbij uw eigen hashtags gebruikt worden. Vindt u relevante en/of mooie fotoās van uw zaak of uw gerechten, vraag de gebruiker dan of u deze mag gebruiken op uw eigen Instagramaccount.
Blijf op de hoogte
Als horecaconsultant volg ik uiteraard alle ontwikkelingen op de voet. Wilt u goed geĆÆnformeerd blijven, schrijf u dan zeker in om op de hoogte te blijvenĀ of neem vrijblijvendĀ contact met mij op.
Comments